Томчууд хүртэл "шунан" цуглаалдаг Лабүбү тоглоомын түүх
- child.mn
- Jun 5
- 2 min read

Уншигч та бүхэнд олон нийтийн дунд тренд болж буй сэдвүүдээр хиймэл оюун ухаан ашиглан бичүүлсэн мэдээг хүргэж байна. Энэ удаа хүүхэд гэлтгүй томчууд хүртэл шунан цуглуулдаг болсон Лабүбүгийн талаарх мэдээллийг бэлтгэлээ.
Лабүбү: Хүүхэлдэйн тоглоомоос дэлхийн соёлын үзэгдэл болсон нь(unn.ua)
Сүүлийн жилүүдэд дэлхий дахинд Лабүбү гэх нэртэй хүүхэлдэйн тоглоом эрчимтэй алдаршиж, зөвхөн хүүхдүүд төдийгүй насанд хүрэгчдийн дунд ч цуглуулгын үнэт зүйл болон хувирч байна. Энэхүү тоглоомын амжилтын түүхийг 5W1H зарчмаар авч үзье.
🧸 Лаүбүбү гэж хэн бэ?
Лабүбү нь Хонконг гаралтай зураач Кэйсинг Лунгийн (Kasing Lung) бүтээсэн "The Monsters" цувралын гол дүр бөгөөд анх 2015 онд Хойд Европын ардын үлгэрээс сэдэвлэсэн зурган номоор танилцуулагдсан. Түүний хурц шүд, хурц чих, том нүдтэй, үслэг биетэй дүр төрх нь хүүхэлдэйн ертөнцөд өвөрмөц өнгө төрхийг бий болгосон. (en.wikipedia.org)
🏭 Хэн үйлдвэрлэдэг вэ?
Анхны Лабүбү хүүхэлдэйнүүдийг 2015-2019 онд Хонконгийн How2Work компани үйлдвэрлэж байсан бол 2019 оноос хойш Бээжин хотод төвтэй Pop Mart компани албан ёсны эрхтэйгээр үйлдвэрлэж, борлуулж эхэлсэн. Pop Mart нь цуглуулгын тоглоомын зах зээлд тэргүүлэгч бөгөөд дэлхий даяар 530 гаруй дэлгүүр, 2,490 гаруй автомат машинтай. (en.wikipedia.org, time.com)
🌍 Хаана алдартай болсон бэ?
Лабүбү анх Хонконг, Хятад зэрэг Азийн орнуудад танигдсан ч 2023 онд Pop Mart компани Лабүбү түлхүүрийн оосор хэлбэрээр худалдаанд гаргаснаар дэлхий дахинд алдаршсан. Рианна, Ким Кардашиан, Блэкпинъ хамтлагийн Лиза зэрэг алдартнууд Лабүбүг хэрэглэж буй зургаа нийтэлснээр ТикТок, Инстаграм зэрэг сошиал медиа платформууд дээр #Labubu hashtag бүхий 1.4 сая гаруй бичлэг нийтлэгдсэн байна. (abcnews.go.com)
📈 Яагаад ийм амжилттай байна вэ?
Сошиал медиа нөлөө: Алдартнуудын дэмжлэг, хэрэглэгчдийн unboxing бичлэгүүд Лабүбүг "вирусын" түвшинд хүргэсэн.
Blind box загвар: Худалдан авагчид ямар дүрийг авахаа мэдэхгүйгээр худалдаж авдаг энэ арга нь сонирхол, догдлолыг нэмэгдүүлдэг.
Насанд хүрэгчдийн сонирхол: 2024 онд АНУ-д насанд хүрэгчдийн тоглоомын зах зээлд 800 сая ам.долларын өсөлт гарсан бөгөөд ихэнх худалдан авагчид эмэгтэйчүүд байсан.
Хязгаарлагдмал хувилбарууд: Coca-Cola, One Piece зэрэг брэндүүдтэй хамтарсан цувралууд нь цуглуулагчдын сонирхлыг улам өдөөсөн.
💰 Эдийн засгийн нөлөө
2024 онд Pop Mart компанийн орлого 13.04 тэрбум юань (1.81 тэрбум ам.доллар) болж, үүнээс 22% нь зөөлөн тоглоомын борлуулалтаас орж ирсэн. Зөвхөн Лабүбү тоглоомоос 419 сая ам.долларын орлого олсон нь өмнөх оноос 726% өссөн үзүүлэлт юм. (apnews.com, unn.ua)
🤔 Хүүхдүүд яагаад дуртай вэ?
Лабүбүгийн өвөрмөц дүр төрх, сонирхолтой түүх, цуглуулах боломжтой олон төрлийн хувилбарууд нь хүүхдүүдийн сонирхлыг татдаг. Blind box загвар нь хүүхдүүдэд гэнэтийн бэлэг мэт мэдрэмж төрүүлж, цуглуулах хүсэл эрмэлзлийг нэмэгдүүлдэг.
📌 Дүгнэлт
Лабүбү нь зөвхөн хүүхэлдэйн тоглоом биш, харин дэлхийн соёлын үзэгдэл болон хувирч, хүүхэд, насанд хүрэгчдийн дунд адилхан алдартай болсон. Түүний амжилт нь бүтээлч дизайн, маркетингийн оновчтой стратеги, сошиал медиа нөлөөлөл зэргээс шалтгаалж байна.
Comments